Concert 24 november

Gepubliceerd op 26 november 2023 om 22:55

In de gastvrije Petruskerk trad het Woerdens Kamerkoor op vrijdag 24 november 2023 in de sporen van de Bach familie. Met als thema: Bach en zijn wortels werden diverse liederen van leden van de Bach-clan vertolkt in samenwerking met de verbluffende sopraan Nanette Mans. Wat een talent! De lang niet eenvoudige stukken met snelle coloraturen werden door het koor op prijzenswaardige wijze uitgevoerd. Een aparte plaats was ingeruimd voor Dietrich Buxtehude, de Deens-Duitse organist en componist uit de Barok, die door Johann Sebastian Bach zeer bewonderd werd en als zijn inspirator diende. Van hem werd de cantate Der Herr ist mit mir uitgevoerd. Het geheel werd muzikaal uitstekend ondersteund door Willeke Smits op orgel en een samengesteld ensemble ( twee violen, fagot cello en contrabas). Het is bijzonder dat dit koor er steeds opnieuw in slaagt een uitstekend en oorstrelend resultaat te behalen. Op 17 maart 2024 kan het publiek weer genieten van een Passieconcert in de Lutherse Kerk Woerden.

Er zijn geen reacties geplaatst.