Passieconcert door het Woerdens Kamerkoor in de Lutherse kerk uitverkocht

Gepubliceerd op 19 maart 2024 om 09:21

Op zondagmiddag 17 maart beleefde het Woerdens Kamerkoor een primeur. Voor het eerst in haar 37 jarig bestaan was het concert uitverkocht! Niet alleen kwantitatief was het concert succesvol, maar zeker ook kwalitatief. Onder andere werden het Stabat Mater en het Abendlied van Joseph Rheinberger gebracht in de klassieke podiumopstelling. Verrassend en ontroerend waren de vertolking van Miserere Mei ( Henry Purcell ) en zeker ook Immortal Bach ( Knut Nystedt) die al lopend door de sfeervolle kerk werden gezongen. Elk lied werd afgewisseld door een gedicht , stemmig voorgedragen door Geurt Roffel. De strekking van de gedichten paste goed in de sfeer van passie muziek en de huidige conflicten op het wereldtoneel: lijden en troost. Jeroen de Haan op orgel begeleidde het koor professioneel. Geerten van de Wetering was als dirigent als vanouds: inspirerend , deskundig en vernieuwend.

Er zijn geen reacties geplaatst.